Pilanesberg verkennen - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Sharon Oplinus - WaarBenJij.nu Pilanesberg verkennen - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Sharon Oplinus - WaarBenJij.nu

Pilanesberg verkennen

Door: Sharon Oplinus

Blijf op de hoogte en volg Sharon

07 September 2011 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

De dagen begonnen te korten en ik was al begonnen met het inpakken van bepaalde spullen. Nog 3 dagen... Maar het was nog niet voorbij! Mijn werk bij de cheetahs wel, maar mijn reis nog niet.
Kort geleden had Kim me namelijk verteld over een vriendin van haar, die begeleidde tours doet in Zuid-Afrika. Ik kwam op haar website terecht en bekeek de mogelijke parken en bijhorende prijzen. Daar viel ik toch even van achterover en besloot het aanbod af te slaan. Maar mijn moeder en Kim brachten me op andere gedachten. "Je bent maar één keer in Afrika, geniet ervan nu je nog kan!" (Wie had toen gedacht dat dit een jaarlijkse stop zou worden?) Dus zo gezegd zo gedaan en ik boekte een tour naar Pilanesberg.

Pilanesberg was op z'n minst zo mooi als het beschreven stond in de boekjes. Natuur zo ver als je kon kijken en dieren overal! Samen met de ingehuurde gids toerde ik de hele dag rond in het park en mijn camera draaide op volle toeren. Leeuwen, giraffes, zebra's, antilopes, nijlpaarden, vogels, reptielen en zelfs insecten werden op de gevoelige plaat vast gelegd en ik genoot met volle teugen.

's Nachts sliepen we in een tent en kookte de gids speciale Zuid-Afrikaanse maaltijden voor me. Ook had ze heel wat soorten pasta's en brood bij zich voor in de auto tijdens het rond rijden of op een picknickplaats. Kortom, alles was super geregeld en zo kon ik toch van enkele dagen echte vakantie genieten!

Ik kwam erg laat 's avonds terug in Shingwedzi, op vrijdag 9 september 2011. Precies één dag voor mijn vertrek. Ik besloot mijn avond dus op mijn kamer te spenderen, inpakkend. Maar daar kwam niets van in huis. Albert en Bart kwamen me halen en we genoten nog een laatste avond van een lekkere braai en ongelofelijk veel gezelligheid. Het afscheid zou zonder twijfel erg moeilijk gaan worden..

Tags: Pilanesberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Mijn naam is Sharon. Ik woon in Menen, West-Vlaanderen, België en ben sinds kinds af aan gefascineerd door natuur en de bijhorende fauna. Sinds mijn 12de ben ik heel wat dieren gaan houden en kweken en begon ik dierentuinen te verkennen. Sinds mijn 17de ben ik eindelijk beginnen reizen. Omdat min ouders echte thuiszitters zijn, deed ik dit in mijn eentje en sinds 2013 met mijn vriend Guy, die even gek is op dieren als ikzelf. In mijn verslagen zul je voornamelijk zaken rond natuur en dier vinden, zoals vrijwilligerswerk in het buitenland en het verkennen van dierentuinen. Mensen die toevallig onze verslagen lezen en met eenzelfde interesse zitten, zijn uiteraard altijd vrij om ons te vergezellen tijdens uitstapjes!

Actief sinds 25 Juli 2014
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 8090

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Terug naar Tsjechië

07 December 2013 - 07 December 2013

Kerstshoppen in Londen

15 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Zuid-Afrika again

16 Mei 2013 - 16 Mei 2013

La Calestienne

07 September 2012 - 07 September 2012

De Aarde

29 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Terugkeer naar Shingwedzi

01 Augustus 2011 - 10 September 2011

Eerste vrijwilligerswerk

02 Mei 2011 - 05 Mei 2011

Eindejaarsreis

28 Maart 2011 - 08 April 2011

Stage Nederland

Landen bezocht: