Laatste tussenstop - Reisverslag uit Duisburg, Duitsland van Sharon Oplinus - WaarBenJij.nu Laatste tussenstop - Reisverslag uit Duisburg, Duitsland van Sharon Oplinus - WaarBenJij.nu

Laatste tussenstop

Door: Sharon Oplinus

Blijf op de hoogte en volg Sharon

28 Juli 2014 | Duitsland, Duisburg

Na enkele dagen met volle teugen van de Tsjechische schoonheid genoten te hebben, brak deze ochtend het moment aan waar ik absoluut niet naar uitkeek; de ellenlange reis terug naar huis. 9u30 min vanuit Praag naar Menen. Maar we besloten nog een laatste tussenstop in te voeren. Namelijk bij Zoo Zajac, een gigantisch grote dierenwinkel in het leuke Duisburg. We waren hier 2 jaar geleden al eens langs geweest en waren er dus van overtuigd dat het zeker geen tegenvaller zou worden.

En opnieuw wist Zoo Zajac ons een perfecte tussenstop te bieden. Enkele prachtige dieren kwamen voorbij, veelal met hun iets minder leuke prijskaartje. Ah, we mogen blijven dromen, niet?
Hoewel de halve winkel vol lag met geweldige spulletjes voor katten en honden, wist ik me te beheersen en bracht enkel twee gratis knaagdieren magazines mee naar buiten. Welliswaar in het Duits -waar ik nota bene geen woord van begrijp-, maar met erg leuke plaatjes in!

De reis was al lang, maar liep nog een uurtje uit door de vele werken in Duitsland en de gekke kuren van de GPS. Eenmaal in Nederland aangekomen kregen we dan ook waar we de hele week al voor gespaard waren geweest; regen. En niet een paar druppeltjes, maar de heuse bakken water waar ik de hele week al over las op facebook. Dit zorgde uiteraard voor een veel trager verkeur en toverde de straten om tot halve zwembaden.

Sinds oktober hebben we een huis gekocht en in november kwam onze eerste hond, Shira bij ons wonen. Gevolgd door Sarkan in april en opvanghondje Jacko twee maand geleden. Ik kan niet beschrijven hoe erg ik die drie 'kindjes' gemist heb tijdens ons korte reisje. Naast mijn vriend Guy zijn zij mijn alles. Ze laten me lachen en zullen er altijd zijn. Het was dan ook erg beangstigend hen nu voor het eerst achter te laten. En nog erger; hoe zouden ze reageren toen ik terug thuis zou komen?
Guy zijn voorgaande kat, Henk -een dikke rosse kater die enorm gemist wordt- had ons 3 dagen straal genegeerd nadat we waren thuis gekomen van onze reis naar Zuid-Afrika. Zouden mijn hondjes ook kwaad zijn? Zouden ze me ook negeren? Zouden ze zich achter gelaten gevoeld hebben?
Ik voelde mijn hart dan ook tekeer gaan toen ik de sleutel omdraaide en Shira als eerste hoorde blaffen. Ze had me duidelijk niet verwacht en haar uitdrukking veranderde volledig toen ze me zag. Alle drie de honden begonnen als gekken in het rond te springen en Shira sprintte eerst een tiental keer de tuin door om me daarna -zelfs tot bloedens toe- te bespringen om mijn hele gezicht te wassen. De pijn van haar nagels in mijn huid konden me niet deren. Het geluk dat ze uitstraalde was het beste dat ik bij thuiskomst kon wensen. Uiteraard gevolgd door de iets subtielere knuffels van Jacko en Sarkan.

Wij zijn terug in Menen. Terug geladen vol leuke herinneringen uit het schone Praag en omstreken. Misschien ooit weer? Maar dan gaan de hondjes mee, zonder twijfel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Mijn naam is Sharon. Ik woon in Menen, West-Vlaanderen, België en ben sinds kinds af aan gefascineerd door natuur en de bijhorende fauna. Sinds mijn 12de ben ik heel wat dieren gaan houden en kweken en begon ik dierentuinen te verkennen. Sinds mijn 17de ben ik eindelijk beginnen reizen. Omdat min ouders echte thuiszitters zijn, deed ik dit in mijn eentje en sinds 2013 met mijn vriend Guy, die even gek is op dieren als ikzelf. In mijn verslagen zul je voornamelijk zaken rond natuur en dier vinden, zoals vrijwilligerswerk in het buitenland en het verkennen van dierentuinen. Mensen die toevallig onze verslagen lezen en met eenzelfde interesse zitten, zijn uiteraard altijd vrij om ons te vergezellen tijdens uitstapjes!

Actief sinds 25 Juli 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 8116

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Terug naar Tsjechië

07 December 2013 - 07 December 2013

Kerstshoppen in Londen

15 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Zuid-Afrika again

16 Mei 2013 - 16 Mei 2013

La Calestienne

07 September 2012 - 07 September 2012

De Aarde

29 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Terugkeer naar Shingwedzi

01 Augustus 2011 - 10 September 2011

Eerste vrijwilligerswerk

02 Mei 2011 - 05 Mei 2011

Eindejaarsreis

28 Maart 2011 - 08 April 2011

Stage Nederland

Landen bezocht: